سایت معماری هفت پرتال جامع دانشجویان معماری - کتاب - مقاله - پروژه - نیازمندی های معماری

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه 9-17 و پنجشنبه 9-13

طراحی نقشه ساختمان آنلاین

دسته بندی :

نویسنده : معماری هفت

تاریخ درج :

حجم فایل :

طراحی نقشه ساختمان آنلاین
طراحی نقشه ساختمان آنلاین

طراحی نقشه ساختمان آنلاین
طراحی معماری ساختمان آنلاین دارای شش مرحله اصلی طراحی است که هر یک نقش مهمی در موفقیت پروژه دارند. چه مالک زمینی باشید که در حال برنامه‌ریزی یک ساختمان جدید هستید، چه معماری که به دنبال یک پروژه عالی است، یا یک خریدار خانه، باید درک روشنی از آنچه در هر شش مرحله طراحی انتظار داشته باشید.
۱.مرحله پیش طراحی معماری ساختمان
مرحله پیش طراحی معماری ساختمان، به عنوان مرحله برنامه نویسی شناخته می شود، این مرحله فرآیند طراحی معماری را آغاز می کند. در مرحله پیش طراحی، معمار ما با مشتری ارتباط برقرار می کند تا در مورد قطعه زمین، هر گونه سازه موجود و خواسته های کارفرما برای ساختمان آینده اطلاعات کسب کند. (در صورت امکان، تجزیه و تحلیل سایت حضوری دقیق ترین اطلاعات را برای همه انواع پروژه ارائه می دهد.) معمار در مورد منطقه بندی محلی و محدودیت های کاربری زمین تحقیق می کند، سپس تخمین هزینه را به عنوان بخشی از پیشنهاد خود ارائه می دهدد. در صورت توافق طرفین در مورد شرایط و محدوده پروژه، آنها قرارداد خدمات معماری را تنظیم می کنند.
۲. مرحله طراحی شماتیک معماری ساختمان
درمرحله طراحی شماتیک معماری ساختمان ، تیم طراحی معماری ما شروع به تبدیل خواسته های مشتری به مفهوم طراحی ساختمان می کند. این ممکن است شامل طرح ها، نقشه ها، رندرهای سه بعدی و نقشه های اولیه سایت، پلان های طبقه و ارتفاعات ساختمان باشد. هر سیستم ساختمانی مانند تهویه مطبوع و لوله کشی نیز در طرح های شماتیک تعلق دارد.
۳.مرحله توسعه طراحی معماری
این مرحله ای است که در آن طراحی معمار به صورت یک طرح تفصیلی ظاهر می شود. اگر پروژه به یک مهندس سازه نیاز داشته باشد، آن شخص معمولاً در این مرحله به تیم ملحق می شود. معمار همچنین تزئینات بیرونی و داخلی را به مشتری ارائه می دهد.ابن مرحله می تواند تا حد زیادی بر هزینه کل یک پروژه ساخت و ساز (و همچنین برنامه زمان بندی پروژه) تأثیر بگذارد، بنابراین این مرحله باید با نهایت دقت انجام شود. در این مرحله، برآورد هزینه واقعی تری در نظر گرفته خواهد شد.
۴.مرحله بررسی اسناد طراحی معماری ساختمان
در این مرحله از فرآیند طراحی معماری، طراحی به واقعیت تبدیل می شود. معمار دو مجموعه از نقشه های دقیق را تولید می کند که تمام جزئیات طرح نهایی آنها را مشخص می کند. یک مجموعه ساخت و ساز نامیده می شود و در تمام مراحل ساخت و ساز در محل باقی می ماند. مجموعه دیگر مجوز نامیده می شود که معمار آن را به مرجع محلی مجوز دهنده، خواه شهر یا شهرستان باشد، ارسال می کند. در یک پروژه طراحی و ساخت، پیمانکار ساخت و ساز در این مرحله درگیر می شود.
۵.مرحله مجوز طراحی ساختمان
در مرحله مجوز طراحی ساختمان، معمار باید مجموعه نقشه های مجوز را به عنوان بخشی از درخواست مجوز اصلی ارائه دهد. شهر یا شهرستان موارد ارسالی را از نظر یکپارچگی سازه و پایبندی به قوانین منطقه بندی و کدهای ساختمانی بررسی می کند. صدور مجوز می‌تواند یکی از کندترین بخش‌های فرآیند ساخت و ساز باشد، اما معماران، سازندگان و صاحبان املاک را از اشتباهات ساختمانی بالقوه خطرناک محافظت می‌کند. پروژه های ساختمانی ساده در شهرداری های دارای مجوز می توانند در عرض چند روز تاییدیه بگیرند. اگر در حال ساختن پروژه ای جاه طلبانه هستید، یا اگر در یک منطقه تاریخی می سازید، پروسه صدور مجوز ممکن است ماه ها طول بکشد.
۶.مرحله مدیریت ساخت و ساز طراحی معماری ساختمان
در این مرحله نهایی، نقش معمار از طراحی خلاقانه به مدیریت پروژه تغییر می کند. در حالی که آنها به صورت فیزیکی محل کار را مدیریت نمی کنند، به طور منظم از سایت بازدید می کنند تا اطمینان حاصل کنند که پروژه طبق برنامه های آنها اجرا می شود. پیمانکار و پرسنل آنها مانند کارگردانی که فیلمنامه یک فیلمنامه نویس را تحویل می گیرد، کنترل پروژه را به عهده می گیرند. بودجه پروژه می‌تواند به دلیل مازاد هزینه‌ها افزایش یابد، اما با برنامه‌ریزی دقیق، نیازی به تغییر نخواهد بود.

طراحی پلان آنلاین انواع ساختمان
طراحی پلان آنلاین ساختمان یکی از اصلی ترین ،مهمترین  و البته  اولین مرحله برای داشتن یک محیط مناسب برای زندگی می باشد.این محیط می تواند خانه یا محل کار وحتی اماکن عمومی در جامعه  باشد.در مبحث طراحی پلان ساختمان ،وجود موضوعات و مشکلات در هنگام طراحی آن می تواند برای خیلی از افراد یکی از بزرگترین مشکلات باشد ،  گروه معماری هفت با بهره گیری از نیروهای متخصص و همچنین با بهره گیری از آخرین متد روز دنیا در خدمت افرادی است که در طراحی پلان ساختمان خود  دچار مشکل هستند و یا به دنبال بهترین پلان قابل اجرا هستند.گروه معماری هفت برای ارتباط راحت تر و همچنین صرفه جویی در زمان افراد بخش طراحی پلان آنلاین ساختمان خود را راه اندازی کرده است و  شما می توانید با ما تماس بگیرید و توضیحات را ارائه دهید تا در اولین فرصت طراحی پلان مورد نظر شما انجام گردد. البته شایان ذکر است که در مجموعه و گروه معماری هفت، علاوه بر طراحی پلان آنلاین ساختمان امکان جلسه حضوری نیز وجود دارد.

*** با ما تماس بگیرید 09122257213 ***

مراحل طراحی پلان ساختمان
طراحی پلان ساختمان به طور کلی دارای شش مرحله می باشد که در این مقاله برای آشنایی هرچه بیشتر و امکان تعامل بهتر با طراحان در زمان طراحی پلان ساختمان و لحاظ شدن سلیقه و خواسته های متقاضیان ،به بررسی و توضیح این مراحل می پردازیم
جانمایی پارکینگ و رمپ در طراحی پلان
از مهمترین مراحل و البنه اولین مرحله از طراحی پلان ساختمان باید به جانمایی رمپ، آسانسور و پله ها اشاره کرد و به آنها پرداخت.اهمیت این مرحله در تامین پارکینگ استاندارد، جایگذاری مناسب رمپ و سرویس پله ، که در نتیحه آن شاکله و اساس پلان سایر قسمت های ساختمان ایجاد می گردد.جانمایی ها باید بر اساس متراژ و شکل زمین، نوع کاربری ساختمان، تعداد واحدها، پارکینگ ها، طبقات و محدودیت های موجود در قوانین طراحی شود.
 ستون گذاری در طراحی پلان ساختمان
مرحله ذوم در طراحی پلان ساختمان ستون گذاری ساختمان است که این امر با توجه به مکان سرویس پله ،جانمایی پارکینگ ها و توع ساختمان اعم از بتنی و یا فلری بودن سازه انجام می گیرد.
زون بندی و تفکیک فضا در طراحی پلان ساختمان
مرحله سوم برای داشتن یک طراحی پلان ساختمان مناسب زون بندی و تفکیک فضاهای عمومی و خصوصی داخل هر واحد می باشد.فضاهای عمومی در یک واحد می تواند شامل نشیمن ،پذیرایی و سرویس بهداشتی باشد و همچمین از اتاق خواب ها و حمام میتوان به عنوان فضای خصوصی یاد کرد.در این مرحله طراح باید برای جا نمایی هرچه بهتر فضاهای مورد نظر به نیازهای افراد در آن محیط آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند یک محیط متاسب را برای افراد ایجاد کند .
ترسیم و اندازه گذاری دقیق درطراحی پلان ساختمان
بعد از لکه گذاری و جانمایی مکان های عمومی و خصوصی نوبت به مرحله چهارم که مرحله  ترسیم و انداره گذاری دقیق می شود می رسیم.علاوه بر آن ارتباط محیط ها با یکدیگر در این مرحله مشخص و پدیدار می شود.به طور مثال ارتباط حمام با اتاق خواب . که در این مرحله نیز طراح مجددا نیاز به شناخت نیاز افراد دارد تا نوع ارتباط و متراژ محیط مورد نظر را بر این اساس طراحی نماید.
اصلاحات طراحی پلان ساختمان
در مرحله پنجم تمام ایرادات و اشکالات احتمالی را رفع کرده  و مواردی که نیاز به اصلاح دارند را تغییر میدهیم  تا به سراغ آخرین مرحله طراحی پلان برویم.
مبلمان در طراحی پلان ساختمان
در مرحله نهایی طراحی  پلان ساختمان ،فضاهای موجود در طرح و پلان به اتمام رسیده را با توجه به اندازه فضا ،اصول معماری داخلی و بهترین توع چیدمان ،مبلمان میکنیم.در این مرحله علم و اصول معماری داخلی و سلیقه طراح و معمار با خواسته های فرد متقاضی در هم تنیده شده است.

انجام طراحی نقشه ساختمان
در راستای کاهش زمان و هزینه ی کارفرمایان , گروه تخصصی معماران ما سعی بر آن دارد که خدمات مهندسی خود اعم از طراحی پلان(نقشه ی ساختمان) , نما خارجی و طراحی داخلی را بصورت آنلاین و فقط با دریافت ابعاد ملک و خواسته های مالک , طراحی و در کمترین زمان و نازلترین قیمت ارسال نماییم.
طراحی پلان ها کاملا بر اساس ضوابط و مقررات شهرسازی و شهرداری تهیه میگردد

*** با ما تماس بگیرید 09122257213 ***

نظرات کاربران

عبارت امنیتی
0