سایت معماری هفت پرتال جامع دانشجویان معماری - کتاب - مقاله - پروژه - نیازمندی های معماری

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه 9-17 و پنجشنبه 9-13

سبک دکوراسیون هالیوود ریجنسی چیست؟

دسته بندی :

نویسنده : معماری هفت

تاریخ درج :

حجم فایل :

سبک دکوراسیون هالیوود ریجنسی چیست؟
سبک دکوراسیون هالیوود ریجنسی چیست؟

سبک طراحی هالیوود ریجنسی چیست؟
سبک هالیوود ریجنسی سبکی است که همه چیز در آن براق، پر زرق و برق، محلل و لوکس هستند و البته کمی سرزندگی هم به آن اضافه شده است. سبک داخلی هالیوود ریجنسی روی امکانات رفاعی لوکس و مخلوقات تمرکز دارد. وقتی وارد فضایی به سبک هالیوود ریجنسی می شوید به سرعت متوجه ان خواهید شد زیا از طراحی کلی تا کوچکترین جزئیات بسیار لوکس و جذاب هستند.
اگر سبک مینیمال و ماکسیمال را در نظر بگیریم باید بگوییم هالیوود ریجنسی قطعاً به سمت ماکسیمال متمایل است و به نوعی ظاهری چند لایه و بافت های متعددی دارد. در واقع ترکیبی جسوانه از الگوها، بافت ها ، جنس ها و چاپ های مختلف است. این ترکیب باعث ایجاد فضایی خاص و التقاطی همراه با ترجیحات شخصی می شود.
شاید از نظر سبک سبک هالیوود ریجنسی از نظر لوکس و رسمی بودن شبیه به سبک ارت دکو باشد اما آنها یکسان و مشابه نیستند. در سبک ارت دکو بیشتر از اشکال هندسی، مردانه و جدی استفاده می شود در حالی که هالیوود ریجنسی آراسته تر، تزئینی تر، التقاطی، جذاب و گاهی اوقات زنانه تر است. در نهایت سبک هالیوود ریجنسی سبکی خاص با جذابیتی بین المللی است و به خانه ها، املاک، هتل ها و حتی مغازه های سراسر جهان حس عظمت و بزرگی داده است.

تاریخچه سبک طراحی هالیوود ریجنسی
هالیوود ریجنسی به عنوان یک سبک طراحی در کالیفرنیا و در دهه ۱۹۳۰ در دوران طلایی هالیوود به وجود امده است. این سبک طراحی داخلی اساساً آمریکایی از طرح های مجلل ممجموعه های هالیوودی از دهه های ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰ الهام گرفته شده است جایی که فضای داخلی آنها پر از جزئیات تزئینی، بافت های لوکس و اشیا براق بوده است. این همان چیزی بود که بین بازیگران هالیوودی بسیار محبوب شد. حتی افراد ثروتمند هم به سمت این سبک متمایل شدند و شاید همیشه در صدر نمودارهای ترند نباشد اما از زمان پیدایش هرگز از مد خارج نشده است.
البته طراحی داخلی هالیوود ریجنسی کمی از دی ان ای سبک خود را مدریون دوران اوایل دهه ۱۸۰۰ است. طراحان به جای کپی کردن سبک های آن دوران سعی کردند عناصر طراحی کلاسیک و فضای داخلی مجلل دوران ریجنسی را بگیرند و از انها برای عصر مدرن و به سکبی مدرن تر استفاده کنند.

مشخصات کلیدی سبک هالیوود ریجنسی
در فضاهای هالیوود ریجنسی موارد زیر دیده می شوند:
    سطوح فلزی و آینه ای
    لایه ای از بافت ها و پارچه های مختلف (از جمله مخمل، خز و ابریشم)
    الگوهای با کنتراست بالا (چاپ های مختلف از حیوانات)
    مبلمان های تزئینی (از چوب و مرمر گرفته تا چوب های جلادار و کنده کاری شده)
    پالت های رنگی سیاه و سفید
    مبلمان های کوچک با نیمرخ باریک
    سبک مجلل و در عین حال سرزنده که عناصر مختلف را به گونه ای ترکیب می کند که فضایی شگفت آور و لذت بخش ایجاد می کنند.

ویژگی های سبک دکوراسیون هالیود ریجنسی
رنگ در دکوراسیون به سبک هالیوودی
در سبک شگفت انگیز و مسحورکننده دکوراسیون هالیوودی از ترکیبی از رنگهایی با کنتراست بالا استفاده می شود که شامل سیاه و سفید نیز  می باشد و رنگ ها کنار این دو رنگ بیشتر خودشان را نشان می دهند و جلوه پیدا می کنند. در این سبک رنگ ها را با دو تا چند رنگ مکمل به فضا وارد کنید، بهتر است با سیاه و سفید شروع کنید، ترکیب رنگی سیاه‌ وسفید دقیقا متناسب با این سبک است و رنگ های اضافی مانند سرخابی، بنفش، نارنجی و فیروزه‌ای را در مقدارهای جزئی استفاده نمایید تا فضا خسته کننده نشود. رنگ‌های بی‌انتها مانند خاکستری، سیاه و سفید با رنگ‌های متالیک، گزینه‌های ایده‌آلی هستند که یک محیط پُر زرق و برق را ایجاد می‌کنند.
مبلمان در سبک دکوراسیون هالیوودی
برای اجرای سبک دکوراسیون هالیوودی مبلمان از جمله وسایلی است که بیشترین تأثیر را در زیبایی سبک دکوراسیون هالیوودی دارد. شما میتوانید در این سبک از مبلمان هایی با روکش های براق با طرح‌ های زیبا که تضاد رنگی دارند استفاده کنید. در این سبک دکوراسیون علاوه بر کاربردی بودن و راحت زیبایی مبلمان ها حائز اهمیت می باشد. توصیه می شود، از مبلمان هایی که دارای خطوط تمیز، ظریف و شفاف هستند استفاده کنید زیرا ظاهر براق آن‌ها تضاد بسیار خوبی ایجاد می‌کند. خطوط تمیز، طرح‌های پُر زرق و برق را که به عنوان نقاط کانونی عمل می‌کنند، متعادل می‌سازند. در این سبک می‌توان از سبک‌هایی مانند صندلی‌های کلاسیک فرانسوی، تزئینات هنری لوکس و کابینت‌های چوبی ساده استفاده کرد.ه طور کلی، سبک مبلمان هالیوودی بیشتر شبیه به سبک آرت دکو یا مدرن است.
جنس و الگو پارچه‌ها در سبک هالیوودی
از شاخص های سبک هالیودی میتوان به پارچه‌های مخملی، آباژورهای ابریشمی و فرش‌های ضخیم و مجسمه‌های زیبا، اشاره کرد. در این سبک از پارچه‌های گران‌قیمت استفاده میشود زیرا نشان از زرق و برق زندگی تجملی دوران طلایی هالیوود است. منسوجات در سبک دکوراسیون هالیوودی بسیار مهم هستند. فقط باید مطمئن شود که آن‌ها متعادل و هماهنگ نگه داشته می‌شوند، مثلاً ابریشم، ساتن، چرم، مخمل و همه آن‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌ها، از تن‌های قوی‌تر گرفته تا رنگ‌های ظریف‌تر، باید به شکلی هماهنگ با هم ترکیب شوند.در سبک هالیودی فرش‌ها نقش مهمی دارند بنابراین استفاده از فرش‌ها با نقش و نگارهای بزرگ و پر پیچ و خم را فراموش نکنید.
لوازم تزیینی و اکسسوری در سبک هالیودی
همانطور که میدانید یکی از عناصری که به افزایش تجمل و جذابیت در یک سبک کمک میکند لواز تزیینی می باشد. در این سبک باید از آینه‌های بزرگ، گلدان‌های طرح‌دار، اشکال تزیینی سرامیکی، ساعت دیواری و لوسترهای طلایی رنگِ براق استفاده کنید.عناصر همچون دراورهای شیشه‌ای آینه‌دار ،الگوهای مختلف از طرح بدن حیوانات مانند پوست مار، گورخر یا یوزپلنگ نیز برخی از عناصر تزیینی این دکوراسیون می باشند که نمایانگر سبک هالیودی است.
الگوهای برجسته در سبک دکوراسیون هالیوودی
الگوها نیز به تزیین سبک هالیوودی کمک ویژه ای می‌کنند، طرح‌های شبکه ای، نقوش آرت دکو و نئوکلاسیک، راه راه‌های پهن و اشکال هندسی همه جزء این الگوها می‌باشند که به زیباتر شدن دکوراسیون داخلی کمک می‌کنند.
استفاده از طرح های حیوانات در طراحی داخلی
طرح های حیوانات در واقع الگوهایی جالب و جسورانه برای استفاده در طراحی و دکوراسیون خانگی هستند و به نوعی جزئی جدا نشدنی از طراحی هالیوود ریجنسی محسوب می شوند. فرقی نمی کند طرح شما یک گورخر، برر، یوزپلند یا پلنگ باشد در هر صورت چاپ ها و طرح های تزئینی فضایی مجلل و سرزنده ایجاد می کنند. برای ایجاد فضایی مفرح و جسورانه می توانید از طرح های حیوانی روی فرش ها یا کوسن ها استفاده کنید. حتی می توانید از کاغذ دیواری های طرح حیوانات برای تأثیر بیشتر استفاده کنید.

نمونه های مشهور از سبک هالیوود ریجنسی
در این بخش می خواهیم چند نمونه مشهور را نام ببریم که از سبک هالیوود ریجنسی در طراحی داخلی خود استفاده کرده اند و این سبک را در قرن بیستم زنده کرده اند.
هتل گرین بریر
دوروتی دراپر ملکه سبک هالیوود ریجنسی است و شاهکار او یعنی هتل گرین بریر نمونه ای شگفت انگیز از کار اوست. این هتل که در اواخر دهه ۱۹۴۰ مجدداً طراحی شده است سبکی روشن و جسورانه دارد که ثابت می کند طراحی کلاسیک می تواند در کنار قطعات مدرن تر ظاهری جذاب ایجاد کنند. طراحی های امروز هنوز هم مطابق با دیدگاه اصلی او هستند.


هتل بورلی هیلز
هتل بورلی هیلز که در سال ۱۹۴۷ مجدداً طراحی شده است نیز از سبک مشهور هالیوود رجینسی یا هالیوود گلم استفاده کرده که دارای رنگ های راه راه جسورانه سبز و سفید ، کاغذ دیواری های با طرح نخل و طرح های گل خشخاش هستند. سپس در سال ۱۹۴۸ از پل ویلیامز یک معمار مشهور آفریقایی آمریکایی سبک اواسط قرن کمک گرفته شده تا طرحی اضافی به هتل بدهد و شکل نمادین اواسط قرن را در آن تثبیت کند.

هتل پراسپکت هالیوود
طراحی های مارتین لارنس بولارد سبک هالیوود را بی انتها و جدید می کند اگرچه طراحی این هتل به چند سال پیش بر می گردد اما هنوز هم حال و هوای جذابی دارد. او به طرز درخشان و جذابی الگوها را با رنگ های جسورانه و لوازم تأکیدی طلایی ترکیب کرده است تا فضایی مناسب ایجاد کند که به ریشه های سبک اواسط قرن نیز ادای احترام می کند.


هتل ویسروی، سانتا مونیکا
کلی ورسلر طراحی هالیوود ریجنسی را با سبک ماکسیمال خود به سطح جدیدی می برد. با رنگ ها و چاپ های جسورانه و قطعات نمایشی دراماتیکی که در طرح های او استفاده شده است فضای موجود را به فضایی کاملاً جدید و جذاب برای چشم های مدرن امروزی تبدیل می کند.




نظرات کاربران

عبارت امنیتی
0